آثار ظهور
نوشته شده توسط : سجاد شکری

آثاری که در روایات برای قیام موعود آخرالزمان برشمرده اند:

۱.ثروتها به طور مساوی تقسیم میشود.هنگامیکه به واسطه ظهور امام زمان(عج)دنیا پر از عدالت شود،ثروتهای جهان بطور مساوی تقسیم خواهند شد،چنانچه امام محمد باقر(ع)فرمودند:وقتی قائم ما اهل بیت قیام کند٬ثروت را به طور مساوی تقسیم میکند و عدالت را در میان مردم پیاده مینماید.

۲.رضایت وخشنودی همگانی است.رسول اکرم (ص)می فرمایند:ساکنان آسمان٬مردم زمین٬پرندگان هوا٬درندگان صحراها وماهیان دریاها-همه وهمه-از او خشنود خواهند شد.

۳.فقر وبینوایی ریشه کن خواهد شد.در پرتو عدالت حضرت بقیة الله(ع)٬عموم مردم بی نیاز خواهند شد.چنانچه در حدیث آمده است:زمانی برای مردم پیش می آید که انسان صدقات از طلا را با خود بر میدارد؛تاآنها را در راه خدا انفاق کند٬ولی نیازمندی را پیدا نمیکند که این صدقه را قبول نماید.

۴.همه مردم در امنیت به سر خواهند برد.چنانچه امیرالمومنین (ع)می فرمایند:دشمنی از دلها زدوده میشود؛درندگان وچهارپایان با یکدیگر سازش میکنند٬یک زن طبقی بر سر گذارده از عراق تا شام(از مشرق تا مغرب)تنها سفر میکند٬همه جاقدم بر سرزمین سبز وخرم میگذارد٬در حالی که درنده ای اورا نمی آزارد ودچار ترس و وحشت نمیشود.

۵.برکات آسمانی نازل میشود.زمین چیزی از بذرهای خود را نگه نمیدارد٬جز اینکه آنرا بیرون میفرستد وآسمان چیزی از باران رحمتش را نگه نمیدارد جز اینکه سیل آسا بر بندگان خود فرو میریزد.

۶.همگی در رفاه به سر میبرند.رسول خدا(ص) فرمودند:امت من در زمان حضرت مهدی (عج)آنچنان متنعم میشود که هرگز چنین بهره مند نشده اید.

۷.زمین گنج های نهان خود را آشکار میکند.پیامبر اکرم(ص)در این زمینه میفرمایند:در آن زمان چهارپایان در امان هستند ودرندگان با هم سازش میکنند.زمین پاره های جگرش را(گنج های پنهان وباارزش خود)را بیرون میریزد...پاره های جگر زمین ستون هایی از طلا ونقره است.

۸.دامها وچهارپایان زیاد میشوند.چنانچه در روایتی از پیامبر (ص)آمده است:مهدی(عج)خارج میشود٬خداوند باران رحمتش را میفرستد٬زمین گیاهش را می رویاند و دام در جهان زیاد میشود.او ثروت را به طور مساوی تقسیم میکند وامت اسلام بزرگ وشکوهمند میگردد.

۹.رفع مزاحمت و ایجاد آسایش برای عموم مردم است.چنانچه امام محمد باقر (ع)میفرماید :مهدی(عج) راههای اصلی را گسترش میدهد٬بالکن هایی که به خارج جاده ها آمده واز دیگران سلب آزادی کرده وناودان هایی را که به کوچه ها میریزد٬از بین میبرد.

۱۰.پرده های ظلمت کنار میرود.امام صادق (ع)می فرمایند:وقتی قائم ما قیام کند زمین به نور پروردگارش نورانی میشود٬ومردم از نور خورشید بی نیاز میشوند وشب وروز یکی میشود وتاریکی از بین میرود.

۱۱.ایجاد برادری و مساوات میان انسانها است.چنانچه امام محمد باقر(ع) می فرمایند:هنگامی که قائم ما قیام کند٬دوران برابری و برادری فرا میرسد.در آن زمان یک مسلمان آنچه نیاز داشته باشد٬از جیب برادر مسلمانش بر میدارد و او مانع نمی شود.




:: برچسب‌ها: آثار ظهور , امام زمان(ع) ,
:: بازدید از این مطلب : 560
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 دی 1392 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: